Politiek

Het stramien van berichtgeving over ‘clash of civilizations’

17-10-2013 13:05

“Bij de rellen van afgelopen vrijdag in de wijk Meulenberg in Houthalen-Helchteren raakte een agent zwaargewond nadat zijn voertuig bekogeld was door jongeren. De politieman uit Lummen ligt nog steeds in coma. De agenten van de politiekorpsen van Houthalen-Helchteren en West-Limburg hebben het werk spontaan neergelegd. De volgende dagen komt er overleg over het incident. Burgemeester Alain Yzermans (SP.A) verdedigt intussen het optreden van de politie.” Bron: VRT 

Heden vindt in de gemeente Houthalen in Vlaanderen, meer bepaald in de wijk ‘Meulenberg’, voor de zoveelste keer in België (en in Europa) een ware clash of civilizations plaats, waarbij steevast het volgend stramien terugkeert:

1) Een (jonge) moslim pleegt een crimineel feit.

2) Politie/justitie heeft moeite hem op te pakken omdat hij beschermd wordt door familie-vrienden-kennissen-medemoslims.

3) Tijdens de aanhouding loopt het mis: de jonge crimineel verzet zich, krijgt daarbij hulp van familie-vrienden-kennissen-medemoslims en de politie wordt gedwongen zich met geweld te verdedigen.

4) De poppen gaan aan het dansen: uit alle kieren en gaten komen medemoslims (‘moslimbroeders’) tevoorschijn om te vechten tegen de politie.

5) De buurt/gemeente verwordt tot een (burger)oorlogszone, waarbij moslims de buurt kort en klein slaan en de levens van politieagenten en soms ook burgers op het spel zetten.

6) De media hebben het over ‘jongeren’ in ‘moeilijke wijken’ die ‘geen werk kunnen vinden’, vaak ‘vanwege racisme, discriminatie’ en nu ook: ‘wegens de crisis’. Ook wordt er steevast een of ander ‘zielig’ (en irrelevant) verhaal van een gesloten jeugdhuis de wereld in gestuurd. Je kunt er bovendien ook zeker van zijn dat men ervoor zorgt dat er een of andere allochtone middenstander uit de buurt aan het woord komt, om zo te kunnen laten zien dat allochtonen zelf óók slachtoffer zijn. Hij neemt het echter – zelfs met de vele schade die hij eventueel heeft opgelopen – voor de ‘jongeren’ op en verklaart dat het de schuld is van de politie.

7) Terwijl men de termen ‘allochtonen’, ‘moslims’, ‘Marokkanen’ en ‘Turken’ angstvallig op politiek correcte wijze vermijdt en zelfs stelt dat het ‘om vele nationaliteiten gaat’ (Terzake-reportage), zegt men tegelijkertijd te willen gaan ‘praten met de Marokkaanse en Turkse gemeenschap’. Die vonden in dit geval echter hun offerfeest veel belangrijker: eerst hun skills testen door schaapjes de keel over te snijden, dan pas praten.

8) De burgemeester en enkele politici roepen op om de feiten al dan niet gedeeltelijk te relativeren. (De families van) de gewonde politieagenten worden uit politiek correcte overwegingen in het gezicht gespuwd.

9) De vraag waarom grote groepen al dan niet arme en/of werkloze en/of jeugdhuisloze Chinezen, Italianen, boeddhisten, joden, katholieken, hindoes, sikhs enzovoort nooit samenspannen om zich tegen onze samenleving te keren en levens van agenten te verwoesten, wordt door niemand gesteld.

10) De mainstream media proberen er alles aan te doen om de ‘jongeren’ een zo menselijk en meelijwekkend mogelijk gezicht te bezorgen. De politiek correcte media geven de ‘jongeren’ disproportioneel veel exposure om hen in de mogelijkheid te stellen vrijwel kritiekloos ‘hun kant van het verhaal’ te vertellen, waarbij toegevingen worden gedaan zoals hen niet herkenbaar in beeld brengen, zoals in de Terzake-reportage. Na de ‘jongeren’ te hebben aangehoord, die verklaarden ‘gewoon gelukkig te willen zijn’ (wie niet?) en klaagden dat men hen ‘als barbaren uit de middeleeuwen ziet’ (hoe zou dat toch komen?), wist presentator-journalist Lieven Verstraete te vertellen dat de ‘jongeren’ ‘ontredderd klonken’.Luistert u zelf eens.

De ‘jongeren’ stellen zich echter eerder vastberaden op en wentelen zich in hun slachtofferrol – ‘geen werk’, ‘discriminatie’, ‘geen jeugdhuis’, ‘racisme’, enzovoort -, een product van het typische islamitische slachtofferdenken en het decennialange multikulgepamper. Ze liegen er doorgaans ook op los over hoe een en ander is kunnen escaleren: de ánder – de politie, de samenleving – is altijd fout en ‘als eerste begonnen’. Liegen tegen de ongelovige (‘taqiyya’) zit immers ingebakken in de islamitische cultuur. Hun boodschap luidt met andere woorden in koor: ‘Het is niet onze schuld, het is allemaal jullie schuld.’

11) De ‘jongeren’, door mainstream media en politiek gesterkt in hun perverse overtuiging dat zij het slachtoffer en ook altijd het slachtoffer zijn van onze verderfelijke samenleving, belonen de media door ze te bedreigen en hen ‘hun’ buurt uit te jagen.

12) De no go-zone, een moslimenclave, is nu meer dan ooit een feit, en dit onder andere dankzij de politiek correcte zelfhaat-houding van politiek en media die nimmer cultuur, mentaliteit en gedrag van de ‘jongeren’ aan de kaak hebben willen stellen.

13) Op de website van Houthalen-Helchteren valt ondertussen (nog altijd) te lezen dat “de lokale integratiedienst een minderhedenbeleid wil voeren met bijzondere aandacht voor een open harmonieuze multiculturele samenleving, met respect voor ieders identiteit en cultuur.” Ziedaar, het probleem in een notendop: “Respect voor ieders identiteit en cultuur,” dat betekent dus ook respect voor de intolerante en agressieve islamitische cultuur en respect voor de inhumane sharia. Meer nog dan de ‘multiculturele samenleving’ is de monocultuur van islamitisch antiwesters denken het probleem.

14) Het Vlaams Belang stelt vast dat meer dan 159 duizend euro, 7 jeugd- en 2 schoolopbouwwerkers, buurthuis, straathoekwerk en gemeenschapswachten niets hebben uitgehaald, en pleit voor een keiharde aanpak. Filip Dewinter stelt daarover in het Vlaams Parlement vragen aan de N-VA-Minister voor Inburgering en Integratie, Geert Bourgeois. Anders dan de socialisten heeft die het minder over zogenaamde ‘oorzaken’ als ‘werkloosheid’ en ‘een gebrek aan kansen’, maar wijt hij de rellen aan ‘de bouwkundige architectuur in de wijk’. Zeer origineel, dat we daar niet opgekomen zijn! Het moge duidelijk zijn dat de N-VA en de socialisten één oikofobe zelfhaatpot weg-met-ons-nat zijn.

15) De échte slachtoffers in dit verhaal: de waarheid, de journalistiek, de vele al dan niet allochtone jongeren die zich wél aan de wetten en regels houden en hun best doen om van hun leven iets te maken, de al dan niet gewonde politieagenten en ordehandhavers, en (het zelfvertrouwen van) onze samenleving en cultuur.

16) Het is nu bang afwachten tot de eerste nacht waarin auto’s in brand worden gestoken of tot het moment waarop men opnieuw een crimineel probeert op te pakken, als men dat tenminste nog durft. De niet-moslims die nog in die buurt wonen en financieel in de mogelijkheid zijn, zullen er (begrijpelijkerwijze) wegtrekken. Door dit fenomeen, in combinatie met de voortdurende (moslim)immigratie, de veranderende demografie, het niet-aflatende pamperbeleid (inzake de islam en inzake integratie) en de weigering om de ware oorzaken (cultuur, islam) onder ogen te zien, gaat Houthalen beruchte gemeenten als Molenbeek, Anderlecht, Borgerhout en andere plekken in Europa achterna.

Sam van Rooy is medewerker van het studiecentrum van het Vlaams Belang en publicist. Hij is medesamensteller en -auteur van ‘De islam. Kritische essays over een politieke religie’ en van ‘Europa wankelt. De ontvoering van Europa door de EU‘.